בבלוג שלנו יש המון מידע, דעה ותוכן סביב כל הנושאים שאנחנו מתענינים ומתעסקים בהם

“תפסיק להתמקד במה שאי אפשר לעשות… עליך לשכוח את מה שכבר למדת.”

אמרו עליה שהיא היצירה האפית של העידן המודרני, וזה עדיין תקף: גם היום, 44 שנים אחרי יציאת הסרט הראשון, מדובר בסדרה על זמנית, מרגשת וחכמה במיוחד.
על מה אנחנו מדברים? יום #מלחמתהכוכבים מתרחש ב – 4 במאי, ובתור חנונים גדולים של ביזנס ושל מלחמת הכוכבים ? החלטנו לשתף אתכם ב-5 שיעורים שאנחנו למדנו ממלחמת הכוכבים ולקחנו איתנו לחיים, ליזמות ולמנהיגות. ייתכנו ספויילרים!
1 – מהו “הכח” שלכם?
בסצנה הראשונה בה לוק סקייווקר מגלה על קיומו של “הכח” מפיו של אובי-ואן קנובי, החיים שלו מתחילים להשתנות – אבל ייקח עוד זמן עד שהוא יצליח להשתמש בו ולהבין אותו לעומק. אז כן, אמנם הכח של מלחמת הכוכבים עוד לא התגלה על פני כדור הארץ, אבל הי – זה לא צריך למנוע מאיתנו למצוא את הגרסה שלנו לכח ולחקור אותה. אצל רבים מהמנהיגים הגדולים של העולם העסקי מתגלה כח מיוחד, שהם משייפים במשך שנים של ניהול והנהגה: הכח הזה הוא היכולת להביט בסיטואציה עסקית סבוכה ולהבין מהם הדפוסים המרכיבים אותה, כדי להצליח לפרק את הבעיה לחלקים ולהתמודד איתם. גם יכולת כזו, כמו “הכח”, דורשת זמן ופרספקטיבה, ותתגבר כשתמשיכו לגלות את החוזקות שלכם ולחקור אותן.
2 – אימונים, אימונים ועוד קצת אימונים
אחרי שלוק לומד על העבר שלו, הוא מתחיל ללמוד אצל המורה האגדי שלו, יודה, שממהר להבהיר לו עיקרון חשוב: גם לוחמי האור הכי חזקים הגיעו לכך בזכות המון תרגול. אנחנו אולי יכולים להיוולד עם כישרונות טבעיים, אבל חובה לתרגל אותם, לנסות, לטעות, לנסות שוב ולחזור על זה עוד אלף פעמים. גם כמנהיגים, אנחנו פשוט חייבים לקפוץ למים ולנסות שוב ושוב: בניהול עובדים, ביזמות, בפיצ’ים, בתכנון מערכות – תרגול יביא לשלמות.
3 – העתיד תמיד נמצא בתנועה
עוד שיעור שמאסטר יודה מדגיש ללוק במהלך ההכשרה שלו, וכזה שלמדנו על בשרנו במהלך השנה האחרונה: גם כשאנחנו חושבים שהרכבנו תוכנית עסקית מוצלחת לשנה הקרובה, הכל עוד יכול להשתנות. מה אנחנו יכולים לעשות בקשר לזה? לתכנן תוכניות, אבל להשאיר בהן מרווח טעות מובנה ולשאול את עצמנו מה נעשה במקרי קיצון עוד לפני שהם יגיעו.
4 – אל תבנו ארגון כמו האימפריה
זוכרים מה קורה למשרתי אימפריה שלא מתפקדים באופן מושלם? כן, הם נחנקים על המקום. הלקח פה (לצד זה שאסור לחנוק אנשים) קשור למנהיגות: תרבות ארגונית פשוט לא יכולה להיות מבוססת על פחד ומשמעת. זה אולי עובד לטווח הקצר, אבל מונע צמיחה לטווח הארוך. במקום זאת, הצטרפו למורדים: הקשיבו לעובדים זוטרים ותנו למי שתחתיכם תמריצים להיות כמה שיותר יצירתיים ויוזמתיים.
5 – לא להתמקד בזוטות
ועכשיו לספוילר החשוב מכולם: דארת’ סידיוס כל כך נחוש בדעתו להמיר את לוק סקייווקר לצד האפל, עד שהוא מטה את האסטרטגיה שלו לטובת המטרה הזו, ובסופו של דבר – נופל בדיוק בנקודה הזו וחוטף את הבגידה של החיים שלו. ככה זה גם בעולם המנהיגות: אם ניתפס למטרות שוליות ונתכנן סביבן אסטרטגיה, במקום להסתמך על מטרות על מבוססות נתונים, נמצא את עצמנו מבזבזים משאבים במקום להתקדם קדימה.
ספרו לנו – באילו נקודות בחייכם אתם פוגשים השראה ממלחמת הכוכבים? ?
היו שלום, ועד הפעם הבאה – may the force be with you!

צור/י איתנו קשר

  • מכירות הדרכה - 054-4709971
    מכירות - 050-6564086